Blogtrottr
udn最新報導
udn最新報導:24小時即時提供國內外最新新聞,立即掌握各領域最新重大訊息。 
文學紀念冊/空位有我
May 3rd 2014, 20:39

文學紀念冊──詩人周夢蝶

就這般,化蝶而去,
孤獨國裡的王,
您沒來得及握住一雙手,
這孤寂過於完美,
使人垂淚。
空出來的椅子,我來
我必定坐下,
只因您留下的孤獨,
是甜的咖啡、
是暖暖的溫度、
是金門高粱的醇香、
是定在一點的走看、
是非亂我心的懺悟、
我必定穩穩坐下,
用力緊扣雙掌,
以您曾經給我的力道
打坐我。
觀想您。
我們還在一起。

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    gsihop19 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()