Blogtrottr
<<蘋果日報>>即時新聞-國際
>即時新聞-國際 
More Tickets. Better Service. Lower Prices.

Buy or sell tickets for concerts, sports, or theater. You'll find a huge and affordable selection at Ticket Liquidator!
From our sponsors
聲援浦志強 女企業家「我申請入獄」
May 7th 2014, 00:11

北京維權律師浦志強等等被捕後,北京一位企業家在微博上發表公開聲明,標題就叫「我申請入獄,免得害臊」。
 
六四民運人士王丹在臉書分享這訊息表示「還是那句話:誰說中國無人反抗?!」
 
王瑛「我申請入獄,免得害臊」全文如下:
 
5月3號十幾個學者在其中一個的家裏,開了一個學術研討會,主題是討論25年前被官方定性為"政治風波"的事件。會後參會的十幾個人被"詢問"(限制自由、做筆錄、被搜查等等)。至今天下午,浦誌強律師已經因此以尋釁滋事的罪名被刑事拘留,尚有數人失聯。如果有人為此等事情就要去蹲中華人民共和國的監獄,這個社會荒唐到了何種程度!如果他們有罪,我就有罪,只是"漏網"而已。他們的會議本來是要通知我的,被郭於華攔截了,只要通知到我,我一定會參加。只要這個政府把這次參會的人判罪,我就請求入獄,再在外邊呆著都臊得慌!(即時新聞中心/綜合報導)

北京企業家王瑛。翻攝王瑛微博

看到王瑛聲明,王丹說:誰說中國無人反抗?!翻攝王丹臉書


【臉團】:臉書熱門粉絲團最新動態大集合

【蘋論陣線】:最新評論及獨立媒體每日總覽

有話要說 投稿「即時論壇」

onlineopinions@appledaily.com.tw

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    gsihop19 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()