Blogtrottr
Changes are afoot at Blogtrottr!
By popular request, we're bringing in paid plans with some cool new features (and more on the way). You can read all about it in our blog post.
批踢踢實業坊 Boy-Girl 板
Re: [心情] 26K的我,月復一月,年復一年
Jul 3rd 2013, 17:35, by BirdofHermes

作者BirdofHermes (吃自己的翅膀)

站內Boy-Girl

標題Re: [心情] 26K的我,月復一月,年復一年

時間Wed Jul 3 17:35:41 2013

: 說公司水電部缺人問我要不要過去,我不會沒關係他會 : 帶我,底薪35K隔週休,三節每節0.5個月薪、年終最少 : 2個月,我聽到也太好了吧,雖然知道很辛苦,但再累也 : 要保握住這個機會,這也許是我可以翻身的機會,好景不 : 長,還不到一個月公司內部利益鬥爭有益要把水電部裁 底薪35K隔周休你的感想是很辛苦 我估計你現在的工作應該是周周休吧 反正應該有月休8天左右 你也知道你沒突出能力可以做大事 沒學歷沒能力 等於一點籌碼都沒有 那剩下的選擇就是用更高工時或是更勞力去換更多錢 比如守衛貨運之類輪班的工作 不然怎麼辦 你26K一個月 房子要住好一點8500 水電手機車子保險一個月要7000 學貸要6000 3天又要吃掉1000 隨便一個讀過小學數學的都知道這樣肯定沙悠娜娜的 看能不能跟女朋友申請個留職停薪 等你出人頭地再去找她 搞不好你會有動力一點 有沒有這麼美的事情我就不知道阿 反正都要犧牲 看你是犧牲這個或那個而已 -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 118.163.160.19

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: 'You Say What You Like, Because They Like What You Say' - http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/731-you-say-what-you-like-because-they-like-what-you-say.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 gsihop19 的頭像
    gsihop19

    我們結婚了線上看2013, 我們結婚了 世界版, 我們結婚了 鬼鬼, 我們結婚了線上看2013鬼鬼, 我們結婚了 維尼夫婦,

    gsihop19 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()